tirsdag 20. mai 2014

Tynnet litt i rekkene, fylt på med urter


G. 'Philippe Vapelle'

I morgen, tirsdag, skal jeg på hagevandring med andre Hagegale.

Jeg har derfor funnet noe som var så pass størrelse på at jeg kunne spa det opp og dele, og så tar jeg med og håper at noen har lyst på.

Ikke så veldig spennende planter kanskje, men allikevel:

Geranium 'Philippe Vapelle', gul crocosmia, rodgersia podophylla og noen vanvittig fine mørkeblå iris germanica.



Hvis ikke noen av de hagegale trenger/har lyst på disse, skal jeg kjøre ut på landet til Mamma med dem. Det er fint sånn, å kunne tynne ut i én hage for å fylle opp i en annen :-)

På hagesenteret hin dagen kjøpte jeg meg en stor, fin rosmarin. Jeg har en minipallekarm utenfor altandøren på kjøkkenet, og der har jeg nå ryddet og ordnet litt. Innhold pt:
Rosmarin, gressløk, salvie og oregano. De står veldig lunt og fint til der, og det er enkelt og superkjekt å kunne gå rett utenfor å forsyne seg med friske urter.

7 kommentarer:

Turid sa...

Philip Vapelle er det helt sikkert noen som vil ha, han har så myke, skjønne blader også, tenk han heter rynkestorkenebb på norsk :) Og iris.... godbiter vil jeg si. Kos dere på hagevandring.

Gry sa...

Kos deg på hagevanding, jeg antar at det er hos Ranten og ut i fra bildene å dømme er det en fantastisk hage.

Rosmarin har jeg forsøkt meg på en del ganger også, men har problemer med dem om vinteren.

nefertiti sa...

Jaa, det er til Ranten vi skal - gleder meg veldig!
Jeg har planer om å ta rosmarinen inn til vinteren :-)

Hagen i Vest sa...

Takk for sist! Hyggelig å hilse på deg! Og for en nydelig kveld for hagevandring i fantastiske omgivelser! Det var en utrolig inspirerende kveld.

Flotte godbiter du hadde med i kurven din! Vi har ikke noe å dele av enda, men til neste år vil jeg være med i byttelaget jeg også :)

Ha en fin torsdag :) Hilsen fra Tone

Anonym sa...

hei
då du kanskje har fylgjarar/kjenner folk i bergen, tipsar eg om ein grøn konkurranse for alle i byen med balkong: Bergens beste balkong på bergensbalkong.blogspot.no

nefertiti sa...

Tone, det var kjempekjekt, og som du sier, en nydelig dag for hagevandring!
Håper vi sees igjen :-)

Lilly, det er OK.

Hagen i Vest sa...

Det hadde vært kjekt :) Vi bor jo bare et steinkast unna!