mandag 2. juni 2014

Hagevandring i mai

Trepeon, men hvilken?
Jeg ligger etter! Hagevandringen i DENNE hagen har ikke blitt blogget som seg hør og bør ...

Ranten inviterte altså, og vi stilte mannssterke. Bare jeg hadde jo faktisk med meg hele familien ;-)

Til sammen var vi sikkert tjue hageglade mennesker, minst, som ivrig møtte opp. Og gikk ned. Ganske bratt faktisk, var det ned til Ranten. (Og glad er jeg for at jeg ikke tok motorsykkelen den dagen slik jeg egentlig hadde tenkt!)

Mange kjente ansikter, og mange nye. Og like kjekt med alle! Det er rart hvordan  praten går uansett om man kjenner folk eller ikke, så lenge det er blomster og planter som er temaet.

Takk for meg og mine, fru Ranten, en utrolig flott hage dere har. Helt sånn utpå kanten, med sol til den går i havet. Hagen deres er romantisk, spennende og velstelt.
Jeg legger ikke ved bilder - du er så utrolig mye bedre til å fotografere enn jeg er. Følg lenken over og ta turen inn i bloggen og se selv, dere som kanskje ennå ikke har gjort akkurat det.


Litt av hvert hadde jeg med meg hjem igjen også:
Podophyllum hexandrum - Fotblad
Rød helleborus - Julerose
Cornus florida - Blomsterkornell?
Cercis canadensis - Canadisk judastre?
Oxalis patagonia
Geranium pratense 'Midnight Clouds'
Lathyrus odoratus 'Old Spice Mix'

Takk, alle :-)



Trepeonen jeg har med i dag er nydelig, nydelig, ikke sant?! Og i år kommer den med hele tre blomster, den ene er ennå kun i knopp.
Men da jeg skulle tilbake i 'papirene' og finne ut hva den heter og sånn, ja, så ble jeg litt hm overrasket.

Jeg anskaffet den i anledning en fellesimport på Hagegal for noen år siden, men ikke kan jeg se at den ligner på noen av de peonene jeg noterte meg den gang da. Bare se HER.


Hosta 'Big Daddy' og Rodgersia podophylla

1 kommentar:

Ranten sa...

Hei og takk for sist! Det var så utrolig kjekt å treffe så mange flotte hagemennesker i egen hage :-)) Vi håper dette kan gjentas for det var virkelig inspirerende! Og vi sees vel igjen til nytt hagetreff hos en av dere andre før sommeren er over?!